Egy jól működő webáruház létrehozásához indító tőkére van szükségünk. Mielőtt bele vágnánk a webáruház készítésbe néhány költséggel tisztában kell lennünk. Természetesen mindenkinek az lenne a legkézenfekvőbb, hogy nulla költséggel, minél magasabb profitot szerezni, de sajnos a webáruházak esetében nincs így.
Léteznek olyan online webáruház készítésre kínálatok, amelyek nem kerülnek pénzbe, viszont ezeknek a buktatója éppen az, hogy általuk profithoz sem jutunk hozzá. Egy webáruházat ha készítesz vagy bérelsz, ígyis-úgyis költségekkel kell számolni. Olyan költségek kerülnek fel a listára, mint a domain névfoglalás, tárhely, marketingstratégiák, keresőoptimalizálás, karbantartás stb.. Ez utóbbi tartozik a webáruház készítés árak azon kategóriájába, amelyből lehet költségeket faragni. A webáruház működési feltételeihez hozzátartozik a karbantartás is. Ez alatt mit értünk?
A rendszeres karbantartás biztosítja a biztonságot, a gyorsabb betöltődést és problémamentes böngészési élményt nyújt a felhasználók számára. Itt hétköznapi tevékenységekre gondolunk, amit bárki el tud végezni, a jogi dokumentumok, kapcsolati adatok frissítése, a termékadatok frissítése, a design fejlesztése. A webáruház készítési árak esetén, ezen a területen lehet spórolni, ha elég rátermettségünk, és hozzáértésünk van akkor ezeket a karbantartási feladatokat mi magunk is el tudjuk végezni. Ha, azonban még is inkább szakértőkre bíznánk, akkor a webáruház készítés árai között ez a kiadási költségként ott fog szerepelni.